Tuesday 20 May 2014

Kenapa badan kita perlukan supplemen???

Bismillahirahmanirahim..

Entri kali ini fiqa nak share KENAPA BADAN KITA PERLUKAN SUPPLEMEN

Apa itu supplemen??

Supplemen ialah produk yang dimakan dan mengandungi makanan tambahan seperti vitamin, garam galian, asid amino, dan herba serta tumbuhan. Produk-produk makanan tambahan ini biasanya dihasilkan dengan ekstrak atau pekatan daripada perahan.Supplement boleh didapati dalam bentuk tablet, pil, cecair atau serbuk.

Kenapa perlu nya Supplemen??

Sebabnya:

- 1  daripada 3 kematian di malaysia adalah disebabkan oleh sakit jntung.

-1 daripada 7 rakyat di malaysia menghidapi barah

- 1 daripada 5 rakyat malaysia menghidapi diabetes.

Hah... cuak tak dengar???

Selain tu, lifestyle sekarang bukan macam dulu yang banyak berlaku pencemaran. Sana sini digebar gemburkan dengan pencemaran. Contohnya Awal tahun ini malaysia dilanda jerebu yang sangat teruk di seluruh negeri tapi ramai pulak yang x guna mask.. tu yang pelik..Jangat ingat jerebu tu tak boleh bawa maut taw.  Sebab bila kita sedut udara yang dah berjerubu dan lama- kelamaan dia akan sempitkan salur pnafasan kita.. masa tu tak dapat lah nak nolongnya..

Ditambah pula dengan bermacam- macam
makanan kurang berkhasiat seperti MCD KFC dan bermacam-macam. Kebiasaanya yang ambil makanan seperti ini individu yang sibuk berkerja, pelajar dan surirumah tangga yang sibuk menguruskan hal anak-anak di rumah.

So jalan penyelesaian nya makanan yang paling senang, mudah dan cepat dengan makanan seperti itu. Lagilah sekarang ini ada perkhidmatan delivery... lagi lah senang nak dapatkan makanan. Just dail dalam 10 minit makanan dah sampai kat pintu rumah.

Gaya hidup tidak sihat juga merupakan salah satu faktornya. Iyerlah bila kita kurang bergerak macamana peluh nak keluar.Alasan yang selalu diberi sebab sibuk berkerja, sibuk siapkan assigment. Ditambah pula tekanan hidup dan pengambilan ubat sintetik.

Oleh sebab itu perlunya supplemen untuk badan kita untuk mengelakkan kita  daripada termasuk dalam senarai salah seorang yang menghadapi penyakit yang kornik seperti saya war-warkan.

Iyerlah tak kan kita  nak tunggu penyakit tu dah datang baru kita nk ambil supplemen.  Lebih baik kita mencegah sebelum terlambat.. orang kata sediakan payung sebelum hujan...

Pemilihan supplemen juga penting... Disini saya mengesyorkan supplemen SHAKLEE yang bersesuian dengan anda.. sebab dia selamat, berkesan & mesra alam..

Shaklee 100% bersumberkan dari alam semulajadi yang telah diuji lebih 100,000 ujian kualiti tahunan dan lebih daripada 350 ujian saringan yang telah dilakukan keatas semua produk shaklee serta disokong oleh kajian klinikal dan saintifik yang terdapat dalam 100 terbitan saintis bertulis..

Jika anda sudah sedar akan kepentingan supplemen terhadap tubuh badan anda...  dan ingin mendapatkan consultasi yang lebih jelas lagi...

Boleh call/sms/whataapss/wc/telegram
Fiqa-0183747841
SID1109376

#sayaconsumeshaklee
#sayasharingkebaikanshaklee
#sayabisnezshaklee
#sayapengedarsahshakleebestari jaya
#Jomikhtiarsupplemenshaklee
#Jomsihatbersamashaklee

Upline:Nur Razali ( mummy)
Master Yati Napi ( Great nanny)
Master Arnie (Great Nanny)
Master Norita Idris (Great Oyang)

No comments:

Post a Comment